Фізична культура в школі
Фізична культура в школі – це не просто предмет, а важливий елемент, який закладає основи здоров’я дитини, формує фізичні та психологічні якості і навички необхідні для подальшої активної життєдіяльності дитини, сприяє її гармонійному розвитку у фізичному, психічному, соціальному та духовному аспектах.
Шкільне фізичне виховання має орієнтуватися на:
– організацію освітнього середовища, що стимулює рухову активність школярів у відповідності до їх віку;
– реалізацію індивідуального підходу щодо збереження та розвитку особливостей рухового і психофізичного розвитку дитини на всіх етапах навчання;
– створювати умови для присутності різноманітних форм та спрямованостей фізичного виховання в освітньому процесі школи, зокрема, враховуючи й наявну матеріально-технічну базу;
– сприяти формуванню у дітей навичок здорового способу життя.
При проведенні уроків фізичної культури вчителю доцільно:
– проводити їх на відкритому повітрі;
– оцінювати стан фізичної підготовленності школярів для виконання вправ;
– систематично здійснювати візуальний контроль за самопочуттям учнів, даючи їм фізичні навантаження;
– враховувати поради лікарів, якщо у дитини при проходження медичного обстеження виявлені певні проблеми зі здоров’ям;
– збалансовувати фізичне навантаження для учнів, які відвідують спротивні секції в інших закладах, з метою уникнення фізичного перевантаження дитини;
– здійснювати контроль над технічним станом спортивного обладнання та інвентарю, пояснюючи учням техніку безпеки користування останнім.
– мати на уроці переносну аптечку.
Чим небезпечна відсутність уроків фізкультури?
Недостатня рухливість і загальна фізична інертність дітей, які проводять більшість свого часу за компютером та гаджетами може призвести до серйозних наслідків для здоров’я та фізичного розвитку дитини.
І навпаки помірні фізичні вправи:
– позитивно впливають на серцево-судинну систему;
– укріплюють імунітет;
– сприяють розвитку кістково-мязової системи, координації та контролю рухів, формують правильну поставу;
– підвищують розумову працездатність;
– сприяють зняттю стресу та покращенню емоційного стану.
Важливо й те, що уроки фізкультури розвивають соціальні якості учнів, вчать дружити, підтримувати та розуміти один одного, колективно діяти, не здаватися, оцінювати ризики, боротися зі страхами, вигравати і приймати поразку. Та й загалом, фізична активність дітей, створюючи умови для раціональної організації активного відпочинку, розвиває вольові і фізичні якості учнів.