Педагогіка партнерства
Сучасна українська школа – яка вона? Мабуть, кожен з нас замислювався над цим питанням. Як же хочеться, щоб це була школа, в якій з задоволенням існують і плідно працюють всі учасники освітнього процесу: діти, вчителі, батьки! Тут прислухаються до власної думки кожного, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами, тут панують співпраця та взаєморозуміння.
Без педагогіки партнерства не обійтись! Саме реалізація цього напряму педагогіки дозволить досягти цієї мети. Мені пощастило, я зараз працюю саме в такому навчальному закладі, де поважають кожну особистість, для всіх закон – взаємоповага, доброзичливе ставлення, довіра. Проблеми є, але розв’язуємо їх тільки через діалог, на засадах рівності сторін, при умові обов’язкового виконання домовленостей.
У нашій школі здобувачі знань знаходяться майже 45 годин на тиждень, це великий проміжок часу. Але як приємно почути: «Ой, як швидко пролетів день, я й не помітив!» А чого варте турботливе ставлення старших дітей до малечі! Усі знають, що школа «АЗК» базується на традиційних сімейних цінностях.
Як же відбувається наш навчальний процес? За педагогікою партнерства, учень – добровільний і зацікавлений однодумець, рівноправний учасник. Педагогіка партнерства дозволяє ефективно навчати дітей за умов, коли вчитель і учень володіють однаковими правами, учень отримує право на вільний вибір, має право на помилкові дії, вільно висловлює власне судження, виконує певні дії і відповідає за результат. Відносини між учнем та вчителем мають бути такими, щоб не заперечувати, а направляти; не керувати, а керувати разом; не примушувати, а спонукати до добровільної дії; не командувати, а організовувати; не обмежувати, а надавати право на власний пошук.
Я вдячна дітям, керівництву школи, колегам, батькам дітей за те, що можу працювати, отримувати моральне задоволення від результату праці, пишатися нашими здобутками!
Вчитель школи «АЗК» Тетяна Попова