Всі батьки бажають своїм дітям світлого майбутнього. Кожен вчитель теж мріє бачити досягнення своїх вихованців в майбутньому. Що ж дасть можливість здійснити ці мрії дорослих, що важливо самим дітям? Звісно для цього потрібно допомогти дітям дати те, що спонукало б їх до дії для досягнення успіху. Пропонуємо розглянути питання мотивації до навчання.

Як мотивувати дитину до навчання?

Як правильно мотивувати дитину вчитися? Як підвищувати мотивацію учнів до навчання? Мотивація на навчання у школі? Над проблемою, яка дає відповідь на всі ці питання, працюють науковці, психологи, вчителі, батьки, вона являється пріоритетною зараз для всіх нас як ніколи. Зараз в умовах війни, коли будь-яку мить зненацька наші діти чують сигнали сирени, а то й вибухи, коли вони відчувають нашу з вами напруженість та страх, нам з вами, шановні батьки, потрібно навчитися вмінню «включити» діточок, ввімкнути їх присутність в навчальний процес, і в решті-решт досягати успіхів, досягати перемоги.

Давайте зупинимось над аналізом «понятття мотивації».

Мотивація буває: внутрішньою (виконується певна дія для досягнення результату і отримується від цього задоволення) та зовнішньою (нагорода, похвала); позитивну мотивацію (до чогось) і негативну (від чогось), від чогось — це уникнення покарання або неприємності, а до чогось — це прагнення отримати нагороду, похвалу, два види врівноважують один одного).

Обговоримо конкретніш. Науково обгрунтована доцільність прагнення внутрішньої мотивації, в її основі лежить власне задоволення та інтерес, але нам з вами потрібно пам’ятати, що для підсилення позитивного результату потрібен ще й стимул. Від навчання наші школярі, студенти, дошколярики повинні бачити користь реальну. Нам, дорослим, при постанові конкретної житттєвої проблеми потрібно для розв’язанння задіяти всі знання та життєвий досвід дітей.

Як же зацікавити учнів?

Кожен вчитель при підготовці до уроків розв’язує ще й цю проблему. Використовуємо все, що є незвичайним, нерутинним: інтерактивні ресурси, дослідження реальних об’єктів. Нам потрібно мати рівноправних партнерів на уроці. Участь в навчально-виховному процесі на засадах співпраці, вільного висловлюванння власних думок, можливість ставити їх під сумнів, проводити дискусії, розвивати критичне мислення, аналіз та вміння сприймати інших, оцінка міркування людей, а не оцінка самої людини – врахування цих моментів позитивно впливає на мотивацію.

Звісно, використанння сучасних технологій – це необхідність сьогодення. Технології стали для сучасного покоління кращим другом та помічником. Тому цим потрібно користуватись. Проведення проєктної роботи, пошук інформації, стратегії критичного аналізу інтернет ресурсів.

Сучасні учні мають можливість для того, щоб мету досягти працювати в групах, в парах. При цьому діти ставлять проблемні питання, самостійно мають можливість вибрати собі партнера, створити алгоритм роботи, інструкції, розподілити ролі. Здорова конкуренція сприяє одержанню перемоги.

Необхідно створити при роботі безпечну та відкриту атмосферу, де немає місця будь-якому булінгу. Кожен учасник має право на свою думку, за яку ніхто не образить, ніхто її не висміє. Важливий аспект: чим менший рівень тривожності, тим кращі результати навчання.

Потрібно дати розуміння того, що докладені зусілля приносять свої плоди. Дітям потрібно вміти демонструвати власні успіхи.

Наша з вами задача, шановні читачі, вірити в наших дітей, заохочувати їх успішність. Потрібно, знову ж таки нагадую, не лише досягнення мети хвалити, а й зусилля.

Ми можемо передбачити ваше запитання: «А як же можна правильно нагородити?» Класно спрацьовує неочікувана нагорода. Хваліть словом вербально результат та зусилля. Гроші теж можуть бути частиною нагородою, але пам’ятайте – це ненадовго. Нагороджувати не тому, що вам так треба, а тому, щоб дитина розуміла свою значимість: «Я вартий цього».

Пам’ятаймо, що необхідно для створення ситуації успіху, мотивуємо дітей, головне, віримо в них!

не пропустіть також

Що таке екстернат?
Якщо казати простими словавми, то екстернат – це можливість отримання сереньої та вищьої освіти, без щоденного відвідання закладу. Тобто двурічний матеріал, можна опанувати самостійно за один рік, за умови здачі річного оцінювання та атестації. Дана форма має свої перев...
Читати статтю
Педагогіка партнерства
Сучасна українська школа – яка вона? Мабуть, кожен з нас замислювався над цим питанням. Як же хочеться, щоб це була школа, в якій з задоволенням існують і плідно працюють всі учасники освітнього процесу: діти, вчителі, батьки! Тут прислухаються до власної думки кожного,...
Читати статтю
Особливості навчання під час війни в Україні
Всі ми добре пам’ятаємо перший ранок війни. Більшість дорослих людей відчували сумʼяття, страх, біль і невизначеність, страшно уявити що відчували діти. Складні часи потребують рішучих дій, тож потрапивши в більш менш безпечне місце, стало питання вибору формату навчанн...
Читати статтю
Знижка на навчання: