Фактори та ознаки готовності дитини йти до школи.

Чи готова моя дитина до школи? У скільки років краще йти до школи? Я знаю краще, коли необхідно моїй дитині піти в перший клас. Моя дитина вже готова, бо вона вміє рахувати й знає всі літери. Такі слова з кожним роком стають все більш популярні серед батьків. А чи дійсно цього достатньо, давайте розберемо.

Кожне покоління, відштовхується від свого часу, свого виховання, розвитку суспільства, закладених принципів і норм. І саме тому коли проходить час, приймати рішення, батьки діляться на дві категорії: батьки, які сумніваються та задаються питанням, коли віддавати дитину до школи, і батьки, які точно знають, що їхня дитина йде до школи, а чи готова вона чи ні, це не важливо. І зараз це є великою проблемою, коли покоління «Y» не розуміє покоління «А», тому що проміжок часу між ними становить 40 років. І спираючись на ці всі фактори, те що було актуальним, не є актуальним зараз, тому що змінюються тенденції, а також вимоги готовності дитини.

Дивлячись на систему освіти та новим нормам, можна чітко сказати, що з кожним роком і особливо поколінням, планка вимоги до знань зменшується. Наприклад, вже дозволено не писати в прописні зошити, прибрали писання пір’яної ручки, знання повністю таблички множення в молодшій школі, прибрали актуальність вивчення віршів та багато іншого. Ці всі норми безперечно впливають на загальну систему освіти. А коли ще до цього списку додається пандемія та війна, то ми бачимо велику деградацію поколінь і саме тому багато дітей йдуть у школу в 7 років і навіть 8-ть, бо дитина не готова.

Якщо світ пішов в перед, в наукових досягненнях, в медичних досягненнях, IT досягненнях, то система освіти – почала активно деградувати. Відповідаючи на питання, у скільки років йти до школи, давайте розберемо фактори, які впливають на готовність дитини:

Готовність дитини до школи, слугують наступні фактори:

  1. ФІЗІОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ

Рівень фізичного розвитку, не є маленькою складовою, в першу чергу оцінюються стандартні біологічні критерії – ріст, вага, працездатність, робота травної та сечовидільної системи тощо. Далі оцінюється здоров’я дитини, саме тому необхідний медичний огляд, що зараз дуже ігнорується. Буває так, що інтелектуально дитина готова, а фізично ні, їй важко всидіти на стільці, оскільки не розвиненні м’язи хребта, а це все може привести до сколіозу або хронічних захворювань.

  1. ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ

Простими словами, це коли дитина розуміє, що певний етап її життя буде змінюватися, а саме необхідно йти до школи, де інші правила, розклад, де необхідно докладати зусилля. Тобто це здатність сприйняття нової соціальної потреби, здатність управляти своєю поведінкою, це сформований певний світогляд, розумова діяльність, це готовність на довгий час розлучитися з мамою дитині, здатність звернутися за допомогою, готовність вирішувати труднощі, Сюди можна віднести – мотиваційну готовність, коли дитина розуміє для чого необхідно йти до школи. Це здатність виконувати завдання. І саме тут велику роль відіграють батьки, коли з 5 до 6 років готують не тільки інтелектуально, але й щоденно проговорюють і мотивують дитину о великих змінах в житті, через рік.

  1. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГОТОВНІСТЬ

Інтелектуальна готовність визначається рівнем розвитку: уваги, пам’яті, мислення, промови, зорово-моторної координації, світоглядом. Зазвичай батьки акцентують свою увагу на тому щоб дитина вже знала букви, читала по складах, вміла рахувати, писати, але це найголовніша помилка яку роблять батьки. Тому що, інтелектуальна готовність залежить від дозрівання певних відділів головного мозку, тобто знову повертаючись до першого пункту.

Разом з тим, також додамо декілька ознак, які допоможуть батькам, відповісти на питання в якому віці дитині йти до школи.

 

Ознаки готовності Ознаки не готовності
1. Дитина цікавиться світом і ставить багато запитань. Дитина має серйозні логопедичні проблеми, які не були вирушенні у своєчасно.
2. Дитина легко може бути самозанятою. Дитина часто хворіє.
3. Дитина може робити висновки. Дитина завжди дає перевагу іграм і її не цікавить навчання.
4. Дитина просить, щось почитати та уважно слухає і легко може відповісти на питання. Психологічна не готовність.
5. Дитина може спокійно чекати. Дитина має проблеми з поведінкою – не соціалізовано, агресивна, занадто тривожна, не дотримується правил.
6. Дитина може цілеспрямовано йти до цілі. Не стресостійка
7. Дитина має бажання іти до школи.
8. Дина може легко спілкуватися та бути комунікативною.
9. Дитина може грати в ігри за правилами.
10. Дитина фізично розвинута, спритна.
11. Дитина має повністю сформовані навички самообслуговування.

 

Якщо до 6 років, дитина достатньо не розвинута в усіх факторах та ознак, то відповідаючи на питання чи варто віддавати дитину до школи в 6 років, відповідь однозначно ні. Оскільки це дуже сильно може травмувати її, особливо психологічно і наслідки можна буде простежити тільки аж в підлітковому або ж у дорослому життя, що призведе до відвідування психолога.

«Я в 5-ть років вмів читати та писати, аналітично мислити, бути креативним, моя дитина така ж», зазвичай так реагують батьки, коли спеціалісти кажуть про неготовність дитини до школи. Але необхідно не забувати, що час змінився і дитина не може бути готовою за один день або рік. Підготовка починається вже тоді, коли вона зробила перші кроки.

Отже, на готовність дитини йти до школи сприяють багато факторів – Фізична, Психологічна та Інтелектуальна готовність. Мають бути розвинути абсолютно всі. Рекомендуємо дитину віддавати на Підготовку до Школи таким чином, спеціалісти будуть готувати правильно за всіма ознаками, якщо такої змоги не має, батьки можуть самостійно готувати. Наприклад, робота над пам’яттю – Озвучувати список покупок, щоб дитина могла підказувати, що купувати. Робота над концентрацією – дайте завдання в магазині, разом з вами, купити молоко, щоб він пам’ятав за свою відповідальність. Працювати над формами, розмірами, кольорами, щоб дитина розуміння такі поняття як більше менше (також можна робити в магазині). Робота над рахунком – порахувати скільки товарів в кошику, які цифри на ціннику. Коли Ви йдете по вузькій доріжці, поясність правила чому і як треба йти – ліворуч чи праворуч, очі мають дивитися прямо.

Дитина обов’язково всьому навчиться, одним потрібно більше підтримки, а іншим більше часу.

не пропустіть також

Розвиток логічного та творчого мислення у дітей
Розвиток логічного та творчого мислення важливий аспект виховання дитини, оскільки це допомагає їй аналізувати інформацію, робити рішення та вирішувати завдання на шляху до досягнення своїх цілей. Особливо важливими є логічне та творче мислення, оскільки вони допомагают...
Читати статтю
Педагогіка партнерства
Сучасна українська школа – яка вона? Мабуть, кожен з нас замислювався над цим питанням. Як же хочеться, щоб це була школа, в якій з задоволенням існують і плідно працюють всі учасники освітнього процесу: діти, вчителі, батьки! Тут прислухаються до власної думки кожного,...
Читати статтю
Правила поведінки під час повітряної тривоги в школі
У умовах війни, коли безпека у навчальних закладах стає однією з головних пріоритетів, важливо знати, як правильно діяти в разі повітряної тривоги. Забезпечення безпеки під час надзвичайних ситуацій вимагає грамотної підготовки та встановлення чітких правил поведінки. О...
Читати статтю
Знижка на навчання: